زاویه

زاویه

جهان از زاویــــه ی چشمــ تــو
بر من معنا شــــــد "حـــــــــــ سین"
.
مــــن تـــــو ام
هیـــــــچ و همـــــــه!
.
.
.

پربیننده ترین مطالب

  • ۹۵/۰۳/۰۳
    ...
  • ۹۴/۰۸/۲۸
    ...

کامـلا سیاسی!

سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸ ب.ظ

هر چه سعی کردم سیاسی بنویسم دیدم حرفهایم خیلی کوبنده میشود.

دیدم من سیاست ندارم!

من رک میگویم... دیدم بعضی جاها خیلی مستقیم حرف میزنم!

فکر کردم شاید به صلاح نباشد. شاید عده ای سوء استفاده گری کنند



دیدم من چطور باید ینویسم که مسوول گناه کردن برخی جوانان سرزمینم

بی مسوولیت هایی هستند که تنها توجیه شان برای گناهکار نبودن یک صیغه موقت است!

 

دیدید! من که گفتم نمیتوانم در لفافه بگویم. زیرا آنچه با چشم دیده میشود و واضح نمایان میشود

هرکاری کنی و حجابی دورش بگیری باز هم توی چشم است.

 

من چگونه باید از یک بی مسولیت که سردسته ی بقیه ی بی مسولیت هاست 

انتقاد کنم؟

انتقاد بیشتر ازاین که میخواهم با جرات تمام انگشت اشاره ام به سویش دراز کنم

و بگویم: تو! مسوول تمام بدی های این سرزمینی

 

بی کفایت ها و بی مسولیت های بزدلی که دور هم جمع شده اند

و تمام همّ شان و نه غم شان! که غمی ندارند جماعت بی درد و درد نکشیده 

این است که حالا توی فلان جلسه چه بگویم که فلان سوال از من نشود!

یا توی مصاحبه ی فردا موقع پاسخ به کدام سوال شان پوزخند بزنم

که دندان شکن تر و خفه کننده تر باشد!

 

کسانی که خیال میکنند سر خدا هم کلاه گذاشته اند.

زیرا برای دروغ های شان و گاهی راست گفتن هایی که بدتر از صد دروغ است و

آزار دهنده تر است پای خدا را میکشند وسط!

 خدا چه میدانست حتی از حرف های خودش برای کلاه گذاشتن سر خودش استفاده میکنند

از قوانین خودش برای بی قانونی

از کتابش برای ثبت کردن وقایع تاسف بار و کارهای ظالمانه

از نامش...

حتی از نامش برای نامدار شدن و شهره ی آفاق و انفس شدن استفاده میکنند.

خدای من.

من میدانم که تو همه را میدانستی!

بهتر از خودشان.

یاد آن پادشاه بزرگ و کله ی گنده ای افتادم که با مگسی از پا درآوردیش

خنده ام میگیرد

نه به کار تو! که تو بزرگی و خواستی حقارت او را بیشتر به من نشان دهی

من خنده ام میگیرد

از توهّم خود بزرگ بینی آدمی که از پس مگسی برنیامد!

 

و پیام آورت چه دقیق و ریزبینانه گفت که یک حکومت با کفر میماند و با ظلم نه!

 

باز یاد جمله ی قهرمان زندگی ام افتادم.

قهرمان من گفت: اگر بی دین هستید خب باشید! لااقل آزادمرد باشید.

نه بزدل و احمق و ترسو... 

کافرید که باشید، برای خودتان

حداقل ظلم نکنید.

 

و چقدر حرف های دیگر از ذهنم میگذرد...

که خیلی ها درسش را خواندند.

خیلی ها سالها نشستند و حدیث و کتاب و بحث خواندند

که آخر چه کنند!

حتی  از یک لباس هم سوء استفاده کنند. به ردایی هم رحم نکنند

 

باورم نمیشود من آمدم که شاهد بی عدالتی و ظلم هایی باشم که در حق ضعیفان میشود.

ظلم هایی که حتی برخی خودشان به خود میکنند.

که این از همه دیدنش سخت تر است.

 

ظلم که شاخ و دم ندارد.

وقتی در بی عدالتی خفه شدی و سرت را کردی زیر برف ظالمی.

نگران شخص اولی نیستم که چهار صباح دیگر میرود در لاک خودش و دیگر چه اهمیتی دارد

در تمام دوران حکم روایی اش چند بغض گلوگیر شد

دیگر چه سود و ضرری دارد برایش چند پدر شرمنده شد.

اصلا همه به درک!

مهم حساب بانکی بعضی هاست... که تا ابد پر بماند!

خدا زیادش کند، که آتش دوزخ شان زیاد میشود

کاغذ که خوب میسوزد، نه؟!

 

من تنها نگران جوانان سرزمینم هستم. آنها که برای هر سرزمینی سرمایه ای بی نهایت و ابدی ست

برای هر کم شعوری واضح است که نیروی جوان چیست.

و چقدر سالم بودنش تعیین کننده ی سلیم بودن تمام یک سرزمین.

 

تشر میزنم و رک میگویم چون از سکوت گذشته است.

چون مجالی برای لفافه و قایم باشک بازی نمانده

چون بی نهایت نیازمند منجی هستیم.

بی نهایتــــ...


نظرات  (۹)

تا بوده همین بوده، جهان از ابتدا بر پایه پول قدرت درست شده ، قوانین پولدارها نوشتن ضعفا اجرا کردن،5 هزار سال قبل مردم منتظر پایان دنیا بودن
پاسخ:
ای کاش که زیر و زبر شود!
امیدوارم 5 هزار سال دیگه طول نکشه :|
۰۸ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۱۰ سروش آسمانی
سلام.
اینکه "همه" بی مسئولیت هستند که قطعا درست نیست.
اتفاقا اکثر مسئولینی که الان خیانت می کنند در اول کار انقلاب تند رو بودند.
تند تر از ولی خدا نروید.
ولی خدا امام حسینی است که 10 سال در زمان معاویه بودند اما قیام نکردند!
ولی خدا امام زمانی است که همه خیانتها و ظلمها را می بیند و خون دل میخورد اما قیام نمی کند چون وقتش و شرایطش و آدمهایش هنوز نرسیده اند.
ولیِ خدا آن فقیهی است که دردها و خیانتها و کارشکنی های مسئولین بی درد را مبیند، قبل از انتخابات تذکر می دهد تا انسانهای مسئول بر سر کار بیایند اما اکثرا توجه نمیکنند یا مشغول "خود" هستند.
ولیِ خدا آن فقیهی است که شبها از سرِ دردِ دین و دغدغه ی فرهنگی خوابش نمی برد
ولیِ خدا آن فقیهِ سیاستمداری است که با تمام تلاشش علَمِ اسلام را به تنهایی سرپا نگه داشته تا دینِ خدا زمین نخورد
ولیِ خدا آن فقیه وارسته است که من خود از زبانِ شخصی که یقین دارم در بیداری خدمت امام زمانمان رسیده، شنیدم که مورد تاییدشان است.
لطفا واضح حرف بزنید و برای برخی خوانندگان شبهه درست نکنید.
ان شل الله که ما خودمان که این حرفها را می زنیم مانع ظهور نشویم.
والعاقبة للمتقین
پاسخ:
سلام.
همین که اون مسولینی که میفرمایید اوایل تندروی کردن هم یک بی مسولیتی هستش!
اینکه تند تر از ولیِ خدا نباید رفت رو من کاملا قبول دارم.
اگر جایی کسی منظورمو متوجه نشده باشه میپرسه و جواب میدم.
۰۱ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۴۵ عــ ـاکـ ـف ...
به امید ظهور !!!!
همین :/
پاسخ:
بله
۳۰ دی ۹۴ ، ۱۷:۲۶ علی رسولان
دین با تمام اجزایش کامل است
هر بخشی نباشد، بخش دیگر را می لنگاد!
و سوء استفاده
همیشه بد بوده و هست!
اما بدی های بعضی ها اصل را منفور نمی کند!
پاسخ:
و من با اصل دین مشکلی ندارم!
اتفاقا با مذهبی نماهای بی دین مشکل دارم.
۳۰ دی ۹۴ ، ۱۱:۱۳ ❤منتـــظر المـهـدی❤
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
آمین.
شاید اونقدرها هم رک نبودید
بالاخره با عقد موقت موافقید یامخالف؟
مشکلتان با مسولین بیکفایت نان به نرخ روز خور ...است در نحوه اجرای این حکم یا ...
پاسخ:
بیشتر ازین نمشد رک باشم!
مخالفم با اون هوس بازای کثیف که از دین همین صیغه موقت رو برای تامین کثافت کاری هاشون یاد گرفتن!
من مسوولی نمیبینم...همه شون بی مسولیتن.
۳۰ دی ۹۴ ، ۰۰:۰۰ پاک باخته
0_0
سخت بود فهمش
خیلی سخت بود بانو جان

پاسخ:
سعی کردم واضح بنویسم.
۲۹ دی ۹۴ ، ۲۳:۴۳ پرواز سپید
سلام
بینهایت نیازمند منجی هستیم ولی ایا نیازهای منجی را برآورده میکنیم؟؟!!
پاسخ:
نه دیگه! منم از همین انتقاد کردم.
۲۹ دی ۹۴ ، ۲۳:۳۰ محمد حسین
سلام خوبی؟ منم مثل تو تو بیان وبلاگ داشتم اما از سرعت کم و امکانات پایین پولی خسته شدم
تو گوگل گشتم دنبال یه وبلاگدهی خوب که چشمم به بین بلاگ خرد از همه لحاظ امکاناتش بیشتر از بیان
من که گفتم نصف عمرم هدر رفته تو بیان حالا دارم یه وبلاگ اختصاصی کار میکنم
بیا اونجا منم وبلاگ دارم بهت کمک میکنم
www.nex2tafrih.binblog.ir
پاسخ:
سلام
ممنون سر میزنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی