زاویه

زاویه

جهان از زاویــــه ی چشمــ تــو
بر من معنا شــــــد "حـــــــــــ سین"
.
مــــن تـــــو ام
هیـــــــچ و همـــــــه!
.
.
.

پربیننده ترین مطالب

  • ۹۵/۰۳/۰۳
    ...
  • ۹۴/۰۸/۲۸
    ...

...

دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷ ب.ظ

دارم تلو...دارم تلو...از نیستی مستم

حـالا دکارتِ مسـخره ثابت کند هستم

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۶
مــ. مشرقی

نظرات  (۷)

شب آرزوها آرزو میکنم به تمام آرزوهایتان برسید
در این شب یادی از ما هم بکنید
پاسخ:
ان شاالله چشم حتما.
چرا مسخره حالا 😆
پاسخ:
واسه خنده :))) شایدم واسه جور شدنِ وزن!
فکرکنم شاعرش اینجا حرصش گرفته بوده!
بنظرم بیت قشنگی نبود. 
پاسخ:
زیبایی شناختی های ادبی ما رو نداره میدونم.
اما بامزگی داره و استفاده هوشمندانه ش از حرف اون فیلسوف جالبه.
خیلی ممنون که راحت نظرتونو میذارید :)
۲۰ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۲۳ صحبتِ جانانه
من هم نیستم
پاسخ:
:(
برداشت من اینه :
به نظرم میاد یک فرد مست رو معرفی میکنه که خودش رو در هیچ جای جهان نمیبینه و به همین خاطر دیگه وجود رو در بعد خودش انکار میکنه به همون دلیل مستی و همه می دونیم وقتی نیستی و مستی کنار هم میاد یعنی طرف قبول کرده که هیچی نیست در جامعه
حالا دکارت مسخره ثابت کنه هست ...

البته چون شعرش در اصل مثنوی بوده فکر نکنم اینقدر پیچیدش کرده باشه ولی خب اینجور نصور کردن به نظر من شعر رو قشنگ تر میکنه

و احتمال خیلی زیاد هم حتی شاعر نمی خواسته دکارت رو خراب کنه ولی بازم به نظر من اینطور برداشت قشنگ تر میکنه  :)
پاسخ:
 از اون جهت که یه آدمی رو نشون میده که خودش رو نیست میدونه و انکار میکنه درسته.
 بیتش یه جور حس لجبازی بامزه داره. :)
درمورد شعرش فکر کردم
داره دو جنبه رو در نظر میگیره
هستی و نیستی
که در هر دو مورد داره دکارتو خراب میکنه:))))
پاسخ:
نه اصلا کسی رو خراب نمیکنه
فقط یه استفاده و اشاره ای کرده به جمله ی معروف دکارت
تا حرف شو بزنه. :)
باید نیست شد تا فهمید هستی را
پاسخ:
اوهوم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی