زاویه

زاویه

جهان از زاویــــه ی چشمــ تــو
بر من معنا شــــــد "حـــــــــــ سین"
.
مــــن تـــــو ام
هیـــــــچ و همـــــــه!
.
.
.

پربیننده ترین مطالب

  • ۹۵/۰۳/۰۳
    ...
  • ۹۴/۰۸/۲۸
    ...

سوهان مغزهای مجازی!

چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴ ب.ظ
در مدت کوتاهی که وارد یکی دیگه از شبکه های اجتماعی یعنی "اینستاگرام" شدم، خیلی اذیت شدم.
 یعنی تقصیر خودم بود میتونستم اذیت نشم.


البته خیال نکنید از بابت مزاحمت یا پیامهایی که مخاطبش خودم باشم اذیت میشم.نه!
اما خوده فضولم میرم یه چیزایی رو میبینم، که البته یه وقتا اتفاقی میشه و من نخواستم!
وقتی یه تصاویری میبینم کنجکاو میشم برم ببینم واکنش دیگران بهش چی بوده، طرز فکرا رو میبینم...
حالم رو به تهوع میره.
از بی احترامی به مقدسات و شخصیت ها و کشورم و... تا خوندن کامنت هایی که نشون دهنده سطح فکری خیلی پایین و عقب مونده ی یه سری ها ست...که وقتی میبینم شون قلبم به تپش میفته و هی دستم میره که یه جوابی بدم، میگم بذار بمونه تو دنیای احمقانه خودش.
وقتی یه کلمه از این حرف ها رو میخونم جواب منطقیش به ذهنم میاد و میخوام بگم...اما!
چون میبینم دیگرانی هم جوابشونو دادن اما فقط یا وضع بدتر شده و رسیده به جاهای باریک! یا اون ادمه افکار مضحکش رو بیشتر رو کرده و بیشتر حرص بقیه رو دراورده.میگم چه کاریه!
بعضی وقتا ام به راحتی (البته شاید من راحت میفهمم) میشه فهمید تفکرات و حرف زدن اون آدمای حرص دربیار، از رو ندونستن نیست! از رو مریضی و دشمنیه.
اونجاس که دیگه آدم دستش شل میشه از نوشتن و مجبوره یه نفس بلند بکشه (همون آه) و صفحه رو رد کنه تا بیشتر اعصابش خط خطی نشه!

آدمهایی که وقتی یه جمله بهشون میگی،فقط و فقط اون کلمه ای که هیچ ربطی به اصل قضیه نداره رو میخونن و به اون جواب میدن،
حالا هی بیا توضیح بده که بابا جان اصلا موضوع این نیست که!
فهمیدم چقد همه تو حاشیه هستن، وقتی میرم تو فکرش میبینم چــــــــــقدر دنیای این آدمها پرته!!!
 در حدی که هیچ جوره نمیتونی بیاریش تو این دنیا!
جالب اینه که وقتی جوابی میدی، خودت محکوم میشی به نادونی و پرت بودن و عقب موندگی و گیجی و ...

هروقت سریال "روزگار قریب" رو نگاه میکنم، که داستانش مربوط خیلی سال پیشه، یعنی دوره شهریور 1320 و خیلی خیلی عقب تر از اون!
شباهت زیادی بین آدمهای اون دوره (200 سال پیش و بیشتر) و الان میبینم!
الانی که اسمش عصر فن آوری و تکنولوژی و ارتباطات و سرعت و پیشرفت و علم و ... این چیزاس!

به آدمهای اون دوره شاید بشه حق داد،که خرافاتی باشن، درس خوندن رو کفر بدونن، از دکترا بدشون بیاد و بگن ما حکیم دارم و دکتر نمیخوایم
شاید بشه گفت اون دوره اقتضاش این بوده،شرایط سخت بوده، فقر بوده، آدمها ازهم دور بودن و سال تا کسی، کسی رو نمیدید.
یا هر دلیل دیگه ای میتونستن داشته باشن!
اما الان چی؟
آدمهای این دوره چطور میتونن انقدر افکار مسخره و کوچیکی داشته باشن!
من هیچوقت نخواستم کسی رو به خاطر طرز فکرش مسخره کنم و نکردم! اما وقتی چیزی که هست و میبینمش رو چطور نگم؟
چقدر باید آدمها از اصل وجودشون دور باشن که انقدر بی رحمانه فکر کنن و حرف بزنن؟

یکی از نتایجی هم که گرفتم این بود که:
 افزایش حماقت آدمها با میزان قطور شدن کتاب رکوردهای گینس رابطه مستقیمی داره!
نمیدونم چطوری این افراد رو از تاریک خونه ی مغزشون میشه آورد بیرون!

پایانش رو نمیبندم... شماها بگید!



نظرات  (۱۳)

اخرش اینجوری ببند،شاید وقتی من مردم
(اونم نه از اینکه اونا درست بشن،نه.من دیگه نیستم که ببینمو حرص بخورم«
پاسخ:
دور از جونم نه؟ :))))
آره فکر کنم اخرین راهش همین باشه!
۲۴ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۵۲ مردی بنام شقایق ...
از قدیم گفتن:

تربیت نا اهل را چون گردکان(گردو) بر گنبد است


به عبارت دیگه:

نرود میخ آهنین در سنگ...
پاسخ:
از قدیم گفتنه ی اولی رو نشنیده بودم!
دقیقا هم مغز یه سری مث سنگه.
دنیای مجازی آدم ها انعکاس دنیا واقعی شان است.
پر از خامی
پر از بی خدایی.
اینستاگرام و غیره
فرقی ندارند...
گینس برایش مهم تر از عقلانیت میمانیت است!
بل هم اضل!
پاسخ:
یه جورایی پی نوشت مطلبم متونه باشه.
ممنونم!
سلام
یک حقیقت تلخ
که نمی دونی باید سکوت کنی یا جواب بدی
:(

راستی میشه کمتر از 100 سال :) (1320)

یاعلی
پاسخ:
سلام
اوهوم!
نه سال 1320 وسطای داستان رسیده، شروعش از حدودای 1200 هست.
اگه بخوام پایان بندی مناسبی برای متن شما داشته باشم شاید هزاران کلمه بگم که شاید دردی رو دوا نکنه، رو میکنم به جمله قدیمی بابابزرگم که میگفت: عیسی به دین خود موسی به دین خود....
من تنها کاری که میکنم کلاه خودمونو محکم و سفت میگیرم که باد نبره پیش خدام شرمنده نشم، دیگران هم دو راه بیشتر ندارن یا مثه من باشن یا شروع به امر به معروف و نهی از منکر کنن که اونوقت مورد تهاجم همین قشر به ظاهر پیشرفته میشن، من که با نصیحت پدر بزرگم راحتم 
پاسخ:
ولی به نظر من اصل همین ضرب المثل مشکل داره. مگه دین موسی و عیسی باهم منافات داره؟
ولی من ترجیح میدم علاوه بر رشد فکری خودم، دیگران رو هم راهنمایی کنم و نذارم افکار غلط بین مردمم پخش بشه.
چون دوسشون دارم و از گمراهی شون دلم میسوزه.
آدم نباید کم بیاره :)
ممنونم ازتون به هرحال
۲۱ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۱۹ دختر مسلمان
سلام
دقیقا حرف دل من رو زدید ! قبلا هم یه توضیح مفصل درباره این برنامه نوشتم ! البته من هم از جهات دیگر ! با اینکه گفتید در این محیط مردم به کل در حاشیه ن کاملا موافقم ! من هم چند وقت پیش به کل حذف کردم این برنامه رو ...
پاسخ:
سلام
خوش آمدید
 اگر برای سرگرمی تون بوده و حذف کردید، خوب کاری کردید :)
با اینستاگرام از اول مشکل داشتم و به طرفش نرفتم. پشیمان هم نیستم.

پاسخ:
یه خوبی هایی داره اما مثل همه چیز بدی هم داره.
البته حرف اصلی من درباره طرز فکرهای عجیب و سطح پاییین و جهل که تو دنیا و اطراف مون وجود داره.
منم برای همین نتونستم تو اینستا دوام بیاورم

شاید تنها شبکه اجتماعی باشه که ازش متنفرم 

چیزی که دشمن همیشه روی اون حساب ویژه باز کردن جهل بشره واین جهل گاهی با تکنولوژی قدرتمند تر میشه وعقل در مقابلش به زحمت می افته‌‌‌...
پاسخ:
این جمله ی آخر شماام خیلی خوب بود :)
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۱ عــ ـاکـ ـف ...
اینستاگرام ؛
یکی از کثیف ترین محیط هاییه که تا حالا دیدم !!!!!
در نتیجه خیلی وقت پیش ازش لفت دادم !
:/
پاسخ:
همه جا هم خوبی هست هم بدی.آدم خودش انتخاب میکنه.
خیلی پیج های ارزشی هم وجود داره.
من هم خیلی وقت بود نداشتم اما برای یه سری کارا باز رفتم.
سلام
اون جمله قرمز عالی بود!
جدل  نکن!
نفس مجادله از حقیقت دوره! کلا مثل پارچه سیاه میمونه که نور رو از بین ببره. کشیده میشه روی حرفات.
پاسخ:
سلام تشکر
نه چه کاریه جدل کنم با این جور مغزا!
جمله قرمز رنگ عالی بود، می تونید به اسم پروفسور سمیعی انتشارش بدید!
واقعا عالی بود
پاسخ:
پروفسور سمیعی!!! :)))
خیلی ممنونم!
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۵۴ ❤منتـــظر المهدی 313❤
بعضی ها متاسفانه از شعور ودرک بی بهره اند !
پاسخ:
خوشبحالشون هیچی نمیفهمن راحتن :D 
آخ دقیقا همینطوره خیلی خوب میفهمم چی میگی
یه وقتایی یه مطالبی میبینی که واقعا قلبتو به درد میاره 
اصن انقد احمقانس که جوابی نمیتونی بدی 
بعضی پیجا و مطالبشون انقد داغونن بعد هزار هزار فالوور دارن نمیدونم حماقت هم طرفداری داره آخه 
گاهی هم بعضیا از روی حماقت و کم فهمیشونه افکار و نظرات احمقانشون که باید براشون دعا کنیم ان شاالله خدا کمکشون کنه 

پاسخ:
آره بعضیاشو که میبینم این شکلی میشم :|
برای همین دیگه قسمت search ش رو نگاه نمیکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی