زاویه

زاویه

جهان از زاویــــه ی چشمــ تــو
بر من معنا شــــــد "حـــــــــــ سین"
.
مــــن تـــــو ام
هیـــــــچ و همـــــــه!
.
.
.

پربیننده ترین مطالب

  • ۹۵/۰۳/۰۳
    ...
  • ۹۴/۰۸/۲۸
    ...

نمیدانمـ چنــد ساله میشومــــ

سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۳۰ ب.ظ
بزرگــ میشوم
حـــس میکنم،
کـاملا.

هر روزی که از دانه دانه گیلاس های سرخ زندگی ام کم میشود میفهمم ...
یادم نمی آید اولین سحر با کدام واژه بیدار شدم،اما صدای مادرم را هرگز فراموش نخواهم کرد
یادم نمی آید هر ظهر چقدر از قامت من میان نور فرو میرفت و اندامم کش می آمد تا فهمیدم رنــج را
نمیدانم کدام سیب به من یاد داد که دیگر خودم باید شروع کنم، به کشف کردن
نمیدانم از کدام خیابان تنهایی را یاد گرفتم برای قدم زدن
یا بعد از بوق اِشغال کدام باجه تلفن فهمیدم انتظار چیست!

اما به یاد می آورم اولین کفشهایی که خودم انتخاب کردم چه رنگی بودند
و اولین آرزویم چه بود.
میدانم بعد از شکستنِ کدام لیوان، دانستم عطش چیست
و بعد از کدام عصر تابستان دلتنگی برایم تفسیر شد
میدانم میان کدام آدمها تنهایی مرا بغل میکرد ... هنوز هم میکند!

بزرگ میشوم
بدون اینکه فراموش کنم با دیدن رنگین کمان ذوق کنم
بدون اینکه برای برف بازی شوقم فروکش کند
بدون اینکه از یاد ببرم لوس شدن هایم شبها باید چه رنگی باشد
بدون اینکه شادیِ از دور دیدنِ قطار را از یاد ببرم
بدون اینکه بلد نباشم از دیدن گنجشک ها قلبم پر از شوق کودکی هایم شود

بزرگ میشوم
اما
 دستهایمـ  هنوز هنگام دیدن بادبادک پرواز میکند
قلبمـ  از شنیدن "دوستت دارم" میخندد و میریـــــزد
چشمهایمـ  هنوز از تاب خوردن هر کودکی برق میزند
پاهایمـ هیچوقت فراموش نمیکند کش و قوس های شیطنت تا کجاستـــ
و
 لبهایمـ  هرگز از یاد نمیبرد خنده و مهربانی موزون و رنگارنگ چگونه است

من اینها را به خودم قول داده ام.


_با ربط.نوشت:
تابستان که بیاید
نمیدانم چندساله میشوم
اما صدای غریبی
مرتب میگویدم:
-پس تو کی خواهی مُرد؟!

به کوری چشم کلاغ
عقاب ها هرگز نمیمیرند.

(با تلخیص)
(از عاشقانه های سید علی صالحی)

به بهانه آمدنِ ماهِ سبزِ تولدم
هرچند بعد از یک عصر زمستانی، روز تولدت را بیگانه میابی و زیستنت را به یاد نمی آوری!

+ تیــــر در اساطیر ایران به معنی "فرشته ی باران" است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

راستی "زاویـــــه" هم یک ساله شد :)


نظرات  (۱۱)

۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۷:۲۵ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
عه تولدت مبارک

اونور چرا نگفتیم؟؟
پاسخ:
مرسی عزیز دلم :)

کدوم ور؟
۰۵ تیر ۹۵ ، ۰۶:۴۴ دل. بیقرار
سلام
تولدت مبارک! :)
البته این نظرو بعد ازز شبای عزاداری بخون!

پاسخ:
سلام
ممنون فدای تو :)
خوندم دیگه!
نوشتۀ زیبایی بود.

امیدوارم همیشه بزرگ و بزرگوار باشی 
و تا اوج فرزانگی قد بکشی.
پاسخ:
خیلی ممنونم
سلامت باشید :)
موفق و پیروز باشی
متن زیبایی بود
به کوری چشم کلاغ عقابها هرگز نمیمیرن،تولد خودتو وبلاگت مبارک
پاسخ:
ممنون داداش:)
سلامت باشید مرسی!
سلاااام بانوی تیرماهی عزیز

تولدتون مبارک 
زاویه جان یک سالگیت مبارک

عمرتون عریض و طویل ان شالله 

یاعلی
پاسخ:
سلام خانوم
مرسی ممنون :)
حالا طویل هم نشد بهتر!
۰۲ تیر ۹۵ ، ۲۳:۴۲ پسر انسان
تولد ما را خاص تر بیدار میکند اگر نگاه مان به گذشته ی عمر باشد.
که امسال یک قدم به خدا نزدیکتر شدم؟

انشالله در پناه امام زمان سال های سال یار امام عصر باشید.
پاسخ:
ممنون از دعای خوبتون
تبریک به تیر ماهی عزیز 
و تبریک بابت یه ساله شدن وبلاگ 
گذر عمر، میوه درخت عمرت را پر بار تر کنه
انشاءالله 
پاسخ:
خیلی ممنونم
سپاس :)
ان شاالله
۰۱ تیر ۹۵ ، ۲۰:۴۸ مــ. مشرقی
عه! وبلاگمم امروز یک ساله شد!! :)))

پاسخ:
مبارکــــهههه! :))
۰۱ تیر ۹۵ ، ۱۷:۳۳ عطر سیب یار
تولدتون مبارک
پاسخ:
سپاسگذارم :)
تولدتون مبارک
خبر می کردید تولده با کادو می اومدیم

متن خیلی زیبایی بود
پاسخ:
شما وجودتون کادوعه خودش! :))
خیلی ممنونم تشکر
۰۱ تیر ۹۵ ، ۱۴:۴۵ علی رسولان
تولدت مبارک 
همیشه به سمت بزرگ شدن با همین منوال پیش برید الهی 
پاسخ:
حالا مونده تا روز تولدم. ممنونم مرسی :)
سلامت باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی