زاویه

زاویه

جهان از زاویــــه ی چشمــ تــو
بر من معنا شــــــد "حـــــــــــ سین"
.
مــــن تـــــو ام
هیـــــــچ و همـــــــه!
.
.
.

پربیننده ترین مطالب

  • ۹۵/۰۳/۰۳
    ...
  • ۹۴/۰۸/۲۸
    ...

غربتــِ قرمزِ بی رحمــ

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۵۰ ب.ظ

صدای ریزِ شکستنِ استخوان هایم را میشنوم

وقتی در شهری قدم میزنم که روزی کنار شانه هایت

روزی خیره به کفش هایت

روزی گیجِ گیج

هیچ کجا را نمیشناختم

انگار

دستم در دست خداست

میرفتم

میرفتیم

و نمیدانستم کجا...


چقدر برایم باور نمیشود

کوتاه ترین قدم زدن و این همه خستگی!

انگار کوه کنده باشم


بعید هم نیست

همین که میروم در دل شهر

غربتی مبهم مرا بغل میکند

و در خود فرو میبرد

میچسباند به سینه و نفسم بند می آید

دهانم را میدوزد و

دستهایم را محکمِ محکم میگیرد و میفشارد

انگشتهایم میشکند

میلرزد...


پس بعید نیست چند قدم در شهر رفتن و
این همه خستگی!

وقتی به چهار راهی میرسم که روزی باهم به آن رسیدیم
تمام خیابان دور سرم میچرخد
تو سر پایین انداخته بودی به دیدن کفش هایم
حس سرخوشی مغروری داشتم وقتی ور اندازم میکردی
بعد هم کودکانه سعی داشتی
 نفهمم نگاهت را
نفهمم شوقت را

نفهمم شیطنت دستهایت را برای نزدیک شدن به دستهایم
هنجارها که شعورشان نمیرسد
شوق گرفتن دستهایی که میپرستی چیست...
کاش جرات میکردم و ...


تنها روزی که آرزو کردم چراغ چهار راه برای ابد قرمز بماند

همه ی آدمها وقتی به خیابانی میرسند
مجبورند چشمهاشان را ببندند.

من باید تمام طهران را چشم بسته گز کنم!

وقتی در کودکی اشتیاق داشتم برای دیدن تمام شهر
چه میدانستم تا این حد خیابان ها میتوانند بی رحم شوند!

_من خسته ام از هرچه خیابان امروز...
 
16/فروردین/1395

خستــــــــــــه


موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۹
مــ. مشرقی

نظرات  (۱۱)

نگاه خاص خدا نصیبت
پاسخ:
ممنون
۲۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۳:۲۳ صحبتِ جانانه
طهران باحال تره 
پاسخ:
آره!
سلام میم جان
خدا پناه همه خستگی هات

یاعلی
پاسخ:
سلام عزیز..ممنون :)
و چقدر خسته ام.....
به اندازه شانه های دماوند 
زیر حق های پامال شده کودکان رنج
زیر آوار اباطیل زلزله های جهالت های جدید
خسته ام
پاسخ:
جهالت مدرن!
کاری ندارم ولی هم تف به تهران و هم لاو تهران ...
نمی دونم چطوره ولی زووم که کنی می بینی لعنت به تهران و وقتی دور میشی و کلی می بینی می بینی خیلی شهر دوست داشتنی ای هست
خیابون در منتنت همون زوومه. یک بار شهر رو همه جوره نگاه کن
پاسخ:
من چون تو این شهر به دنیا اومدم و بزرگ شدم و ازش خاطره دارم دوسش دارم.
زوومه چون منو تو خودش گم کرد.
اگه دوسش دارین پس چرا مدل قدیمی شو نوشتین؟ 
طهران؟
پاسخ:
چون درستش هم طهرانه!
که گویا در اصل طاهران بوده.به نظرم معنادارتره.
کلا هم اصیلِ هرچیزی رو دوس دارم.
همینطور مدل قدیمی و گذشته طهران رو بیشتر دوس دارم :)

آخی به شما
و 
اخ به این شهر 
پاسخ:
...
طهران رو دوست دارم هرجوری که هست.
چه بد موقعی این پست را خواندم
درست زمانیکه خودم ...
پاسخ:
اگه حس بدی براتون داشته متاسفم.
:)
نگران نباش! خدا جبران همه رفتن ها و همه نداشتن هاست!
پاسخ:
:)
۱۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۱۷ ❤منتـــظر المـهـدی❤
کوه نکنده ام اما دل کندم از کسی که کوهم بود...
پاسخ:
و چه دل کندنی!
ترانه ی آخرِ متنم خیلی خوبه!(از نظر خودم) و تکست عالی ای داره.
پیشنهاد میدم با هدفون گوش کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی