زاویه

زاویه

جهان از زاویــــه ی چشمــ تــو
بر من معنا شــــــد "حـــــــــــ سین"
.
مــــن تـــــو ام
هیـــــــچ و همـــــــه!
.
.
.

پربیننده ترین مطالب

  • ۹۵/۰۳/۰۳
    ...
  • ۹۴/۰۸/۲۸
    ...

این یعنی...

شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۴۶ ب.ظ

امروز عصر، وقتی صدای آژیر ماشین آتش نشانی رو انقدر از نزدیک شنیدم، گوشم اذیت شد.
طوری که قیافم و کج و کوله کردم و نزدیک بود غرغر کنم...
ولی یک لحظه تصور کردم اگر اون ماشین داشت میرسید که خودم یا نزدیکانم رو نجات بده هم از صداش اذیت میشدم؟

 فکر میکنم خیلی چیزای اذیت کننده ی دیگه هم میتونه برام لذت بخش باشه.
سربالایی های راه دانشگاه میتونه پیاده روی نکردن و تنبلی مو جبران کنه،
بسته نشدن بند کفشم و دیر کردنم میتونه منو از یه تصادف نجات بده،
یا باعث بشه کسی که منتظرش بودم رو اتفاقی یه جایی ببینمش.
شلوغیای مترو و اتوبوس شاید معنیش اینه که من چقدر هموطن دارم، و کشورم کوچیک و حوصله سر بَر نیست.


گرمای تابستون و کلافه شدنم و سرمای زمستون و یخ کردن دستام ،
 بادای پاییزی و بارونای قشنگش، رگبارای بهار و خیس شدن لباسای عیدم و ناراحت شدن اون موقعم یعنی
 کشور من همه ی فصل ها رو داره.

بعد خوب گوش دادم به صدای آژیر ماشین آتش نشانی...
حالا از صدای آژیر ماشین آتش نشانی کلافه نمیشم. 

_شاید موضوعم تکراری بود و شنیده شده، ولی من  امروز اینو درک کردم.!


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۰
مــ. مشرقی

نظرات  (۸)

سلام
من وقتی صدای آژیر آمبولانس رو می شنوم دلهره پیدا می کنم و دعا دعا می کنم که همه چی به خیر بگذره

اما اینکه خودت یا عزیزانت رو جای دیگران بگذاری خیلی نگاه رو عوض می کنه شاید تجربه کرده باشید صدای مداوم گریه ی بچه چقددر می تونه ناراحت و عصبیت کنه مخصوصا وقتی توی اتوبوس باشی، قبلا چقد نق میزدم که چرا بچشونو آروم نمی کنن کلافه شدیم و... اما از وقتی خواهر زاده ام به دنیا و اومده و می بینم چقدر به گرما و سرما و جای تنگ و ... حساسه دیگه گریه ی بچه ها آزاردهنده نیست اون موقع دعا می کنم زود برسیم تا بچه بی گناه از این وضعیت نجات پیدا کنه

اولین نظرم یه طومار شد برای خودش :)

یاعلی
پاسخ:
سلام.
بله، هیچوقت نباید خودخواهانه نگاه کرد.

شما هرچی دلت خواست بنویس :)
علی یارتون
۰۵ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۴۷ صحبتِ جانانه
جور دیگر باید دید
پاسخ:
بله...
۱۴ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۰۳ منور الفکر
یه بار نوشتم جایی که حتی اگر چشمهایم را هم بشورم حتی اگر جور دیگری نگاه کنم، واقعیت اما فرقی نخواهد کرد...
اعتقادم همونه هنوز ولی درباره بعضی موارد که فقط متصل به برداشت ما هستند چرا..باهاتون هم نظرم+
هیچوقت از صدی آژیر اذیت نشدم..شاید چون از نسل جنگ شنیده ایم(صدای آژیراشو نبودن پدرها)
آمبولانس.آتش نشانی.نیروانتظامی...همش برای من یه دلهره است..یه یخ کردن آنی و بریده شدن بند دلم..و یه دعا..برای اون مریض یا برای گرفتارای اون حادثه
و البته حرص در حد مرگ از فرهنگ ناقصی که یادش میره راه بازکنه برای این صدای پریشانی و نیاز و اضطرار
پاسخ:
ماایم که میتونیم همه چیزو عوض کنیم.
این ترسیدن آنی و دعا برای اون بنده خدا رو منم دارم...درسته. :)
اوهوم! فرهنگ...شایدم انسانیت میخواد راه باز کردن واسه این صدا!
۱۱ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۷ پلڪــــ شیشـہ اے

چه قدر خوب این طوری ...
دیگه اعصاب خوردی باقی نمی مونه با این حساب.

پاسخ:
اوهوم. :) 
زیبا و پر مغز

واقعا گاهی تغییر نگاه و عوض کردن زاویه دید
زندگی ای را تغییر میده و شیرین و لذت بخش میکنه!

پاسخ:
ممنون ... عه اسم وبلاگم! :)
چه خوبه این طور نگاه کردن

من که بند کفشم باز شه اعصابم به هم میریزه ! به خصوص اینکه باز شده باشه و من متوجه نشده باشم و رو زمین کشیده باشه و خاکی شده باشه !!!!

ولی خوبه نیمه پر لیوانو دیدن ! من که همیشه نیمه ی خالیش رو می بینم !!!! متاسفانه...
پاسخ:
به نظر من نیمه خالیه لیوانم بد نیست! توش پر از اکسیژنه.. :)
وقتی بند کفشتون باز میشه یعنی شما کفش پاتونه! بعضیا کفشی ندارن که بندش باز بشه.
 تازه بعدشم که با دستای خودتون میبندینش یعنی دوتا دست دارید.

میشه همه جوره قشنگ نگاه کرد.
ممنون.

۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۶ علی رسولان
اینطوریاس دیگه
خودمم تعجب کردم الان
پاسخ:
:) از خوش "بختیه" منه! هم اینکه اولین نفر شما خوندید هم گفتید عالیه!
 
میخاستم بنویسم "شانس"،یادم اومد به شانس اعتقاد ندارم.
۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۰ علی رسولان
عالی بود
همیشه میشه یه جور دیگه دید
در این عالم که نقص عرضی لازمش هست!
پاسخ:
ممنون!
من هنوز ننوشته بودم شما خوندید و نظر دادید! :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی