زاویه

زاویه

جهان از زاویــــه ی چشمــ تــو
بر من معنا شــــــد "حـــــــــــ سین"
.
مــــن تـــــو ام
هیـــــــچ و همـــــــه!
.
.
.

پربیننده ترین مطالب

  • ۹۵/۰۳/۰۳
    ...
  • ۹۴/۰۸/۲۸
    ...

ماجـــــرای ...

پنجشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۲۷ ب.ظ
اگر فیلم "ماجرای نیمروز" را ندیده اید، متن را بخوانید.

برای دیدن ماجرای نیمروز شوقی داشتم که دلیلش دانستن موضوع فیلم، کارگردان هنرمندش
و البته حضور بازیگران برجسته اش بود.
.
هنگام دیدن فیلم به شکل عجیبی با آن ارتباط گرفتم و واردش شدم.
کاملا حس اینکه من الان در سال 1360 هستم را داشتم

نگرانی داشتم برای لو نرفتن ماموریت ها
به تمام شخصیت ها مشکوک میشدم که کدام شان نفوذی است
حرص میخوردم از کم داشتنِ نیروهایمان
از شنیدن خبر شهادت دکتر بهشتی شوکه شده بودم و ناراحت
از یک دقیقه ای به بعد تماشاگران تکیه شان را از صندلی برمیداشتند
و درحالی که از استرس دستشان جلوی دهانشان بود به جلو خم میشدند

با وقایع پیش میرفتیم تا رسیدیم به تاریخ اتفاق نیمروزِ مهم
صبح زود بود نیروها از اتفاقات گذشته سخت اندوهگین و عصبانی
عزم شان را جزم میکنند برای ماموریت و گرفتن یک خانه تیمی مهم که یک عضو اصلی و سرکرده گروه داخلش بود
(از استرس دچار سردرد بودم)
نیروها وارد عمل شدند و صدای تیر اندازی ، اول صبح، بدون هیچ صدای اضافه ای محل را پر کرد
جز دو شخص که زخمی میشوند باقی موفق میشوند خانه را تخلیه کنند.
دیدن جنازه های خونی حس چندش آور و عذابی میداد که انگار بوی خون شان را هم میشنیدم!

صدای اذان ظهر می آید و ماموریت تمام شده است.

به شکل عجیبی حس خستگی داشتم و دلم از کشته شدن منافقان خنک بود!

میخکوب صندلی بودم که سالن روشن شد و با بهت، حس غرور،
 و چند حس عجیبی که هنوز نمیدانم اسمشان را چه بگویم سالن را ترک کردیم.
و باز وارد سال 1396 شدم.
________________________________
یک فیلم چقدر مگر میتواند قوی ، عالی و اثر گذار باشد؟
ماجرای نیمروز تمام ویژگی های یک فیلم درجه یک را دارد.
دیدنش نه تنها مهم و لذت بخش است که به نظرم واجب است!
 31/فروردین/1396
...
بین خودمون باشه ولی انتهاش دلم میخواست کارگردان رو یه فص ... کتک، ماچ، نمیدونم ولی دوس داشتم دم دستم بود!
ـــــــــ
بعدا نوشت:حتی برای بار دوم هم فیلم هیجانش رو منتقل کرد بهم!

نظرات  (۱۱)

۱۲ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۴۴ علی رسولان
من مث فرشته و میم عین نتونستم ببینم
ببین چقد خوب نوشتی که رفتم کامنتارو هم خوندم ببینم ملت چی گفتن والا

برای بار سوم هم برو ببین شاید کارگردانشم بود تونستی بکُشیش یا ... :)
پاسخ:
خیلی ممنون! چه خوب
دیگه رو پرده نیست وگرنه میرفتم!
سلام

به نظر من هم بسیار فیلم خوبی بود.. این فیلم و فیلم سیانور باعث شد خیلی برم در مورد اون سالها مطالعه کنم.. حتی تک تک افراد رو چهرشون رو تو واقعیت ببینم.. وقایع رو مرور کنم..و همیشه پیش خودم فکر میکردم که چه تاریخی داره واقعا این انقلاب.. تازه این یه گوشه ی کوچیکشه.. واقعا چه خونهایی که به ناحق ریخته شد.. چه جوونهایی پرپر شدند تا الان ما اینجا هستیم.. این مملکت بیچاره هم که همش در خیانت گروهک ها بوده و هست..

البته این رو هم اضافه کنم که ان شاء الله خداوند به کارگردان این فیلم مقداری بصیرت بیشتری بدهد و کمکشان کند تا بتوانند در مورد شهدا و تاریخ انقلاب و جنگ فیلم های بیشتری بسازد..

البته تهیه کننده ی این فیلم هم انسان بسیار خوبی هستند. :)


پاسخ:
سلام
سیانور رو متاسفانه نتونستم هنوز ببینم.
به نظرم این کارگردان و کارش خیلی بهتر از خیلیای دیگه دارن حقی که به گردن شون هست رو ادا میکنن
خدا به هرکس یه جور توفیق میده
امشب خیلی یهویی تبلیغشو دیدم و خیلی یهویی با همسرم رفتم دیدمش

عالی بود

و این انقلاب خیلی به گردن ما حق...
پاسخ:
از عالی بهتر بود!
بله
۰۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۳۷ مردی بنام شقایق ...
آخه جواد عزتی سه شخصیت کاملا کمدی داشت تو ذهن مردم و وقتی میاد تو کادر همه میرن تو اون فضا


اما همین که چند تا سکانس میره جلو همه میفهمن که با هنرمندی تمام با اون چیزی که قبلا ازش سراغ داشتیم بسیار متفاوته
پاسخ:
از اون لحاظ!
بله ایشونم خیلی عالی بودن.
کرمان هنوز نیاوردن و من دارم حرص میخورم
پاسخ:
میاد خب...بهتر از اینه که اومده باشه و شما نبینید تا برداشته بشه!
اگر توفیق بشود :)
همه عمر ما که به فناست اینم روش
پاسخ:
نه شوخی کردم ولی ببینید :)
ندیدم :)
پاسخ:
نصف عمرتون بر باد فنا!
۰۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۳۰ مردی بنام شقایق ...
سلام

قشنگ ترین سکانس اونجاس که جواد عزتی میاد تو کادر و کل سالن میره رو هوا از خنده

ولی چند دقیقه بعدش هیشکی جواد عزتی نمیبینه تو فیلم!
پاسخ:
سلام
چرا خنده؟
۰۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۱۹ محترَق الزهرا ( سلام الله علیها )
سلام علیکم
الحمدالله که با این استرس بالا ، دستتون به کارگردان نرسید !
پاسخ:
سلام
نه از بابت عالی ساختن فیلم خط آخرو عرض کردم که دوس داشتم دم دستم بود!
ولی اره!
بلی:)
پاسخ:
مرسی:)
متاسفانه هنوز نتونستم ببینمش در حالی که خیلی دوست دارم ببینمش.
ممنون از توصیف قشنگت:)
یاعلی
پاسخ:
حتما ببینید هااا از من گفتن!
خواهش میکنم. قشنگ بود واقعا ؟
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی